Thursday, April 15, 2010

KErinduan YAng TERlamPAU

Salam..
kepada semua pembaca @ pemerhati blog ini ..
aku ingin memohon maaf kerana sudah lama tidak menulis di lebaran blog ini...
kerana terlalu leka dan lalai dengan dunia yang penuh ancaman ini..

Dikala saat ini hati ku sungguh cepat tersentuh dan sedih serta terlalu rindukan dia..Takala air mata ini akan menitis dan merasakan diri ini sungguh kerdil apabila mengenangkan dosa - dosa yang telah ku lakukan sepanjang kehidupan silam ku..

Ya Allah maafkan diri hamba mu ini,ampunkan segala dosa ku diatas segala dosa - dosa ku pada mu Ya Allah..ampunkan ku..amin

Cinta...

Aku amat mencintai kamu dan sayang pada diri kamu..Mengapa begitu senang kamu membuang dan melupakan ku..adakah aku binatang??adakah aku sebuah benda??dimana hati dan perasaan serta maruah kamu?hmm..

Cinta sentiasa menbunuh secara senyap,dan cinta juga yang merubahkan diri ku untuk terus berusaha sehingga berjaya dan kembali kepada fitrah..cinta juga mengajar aku erti seksa dan paksaan takala sabar dan doa menjadi pedoman hidup..tekat kesabaran dan doa merubah segalanya..hanya tuhan sahaja yang tahu bertapa ku merasakan kehilangan diri kamu..dan ku pasti kamu tidak akan mengigatiku walaupun sesaat..ku pohon maaf jika ku telah mengkasari hidup mu sayang..ku tidak menyimpan dendam dan benci malah ku doa kebahagian mu bersama orang yang akan kamu cintai selepas diri ku ini..amin


Kehidupan...

Pelbagai pekara yang telah belaku dalam kehidupan ku..dari ATAS bawah BELAKANG depan dan setiap PENjuru segalanya berliku - liku,berbelok - belok,berduri - duri dan penuh dengan penipuan serta asad dengki..ku harap dapat ku lalui dengan perasaan tenang dan memohon pada yang MAHA ESA supaya memberikan diri ku kekuatan dan keberanian untuk menghadapi persaingan dan dugaan dalam kehidupan serta menepis segala goodaan syaitan yang kejam malah zalim..

Ibu bapa...

ku ingin sekali memohon ampun kepada "mama dan didi"sepanjang kebesaran diri ku dan terima kasih kerana telah menjaga ,membesarkan dan memberi pendidikan kepada diri ku..ku akan membalas segala jasa mama dan didi terima kasih mama terima kasih didi... dan ALLAH saja yang tahu bertapa beruntungnya diri ku kerana mempunyai keluarga yang sangat bahagia dan ku berharap kebahagia keluarga ini akan berkekalan sehingga akhir hayat ku..

Abang dan Adik...

Abang dan adik ku berusahalah dalam kehidup kamu ..balaslah jasa mama dan didi ingatlah mereka yang telah melahirkan,memjaga,mendidik dan membesar kan kita...jangan lupakan ALLAH dan selalulah berdoa meminta keampunan dan keberketan dariNYa..semoga berjaya dalam kehidupan dunia akhirat dan ingatlah orang yang menyokong kamu..

Kawan - KAWAN ...

Ku ingin memohon maaf jika ku ada melakukan salah dan silap pada diri kamu semua..kawan kamu semua terbaik untuk diri ku sebagai seorang kawan..terima kasih kerana sentiasa ingat ku dan memberi nasihat yang bernas serta memgembirakan ku dikala ku dalam kesedihan terima kasih semua..

Keluarga...

keluarga ku ..maafkan ku atas segalanya dan terima kasih kerana masih menerima ku seadanya..tanpa keluarga dimana sokongan yang setia..dengan keluarga kita lebih mempercayai daripada seorang yang kita anggap seperti keluarga..jauh beza jika dibandingkan dengan keluarga..ingatlah kiat tidak akan keseorangan jika kita sentiasa mengambil hati mereka keluarga kita..semoga keluarga ku bertampah bahagia dunia akhrat amin,..

Terakhir...

ku berharap semuanya akan berakhir dengan sempurna dan berjaya..segalanya haruslah ada maktlamat hidup, dan harus berusaha dalam apa yang ku lakukan dengan bersungguh-sungguh dan ku sentiasa mengharapkan diri ini tidak riak dan takbur dalam perjuangan ku dan kehidupan ku..ku lakukan ini semua demi masa depan ku,keluarga dan ALLAH S . W .T..

Pesanan..

jika disini nadi ,jantung dan otak ku terhenti ku ingin sekali memohon kemaafan sepanjang ku hidup didunia ini..dan ku berharap mati ku mati dalam keimanan dan ketakwaan..amin..ingatlah jasa ibubapa kamu semua dan hormatilah orang yang menghormati kita ..ingat ALLAH selalu jangan sesekali tinggal solat..kerana padanya kita datang padanya juga kita akan pergi selamanya ..




sekian saja nurkilan ku untuk semua..

waalaikumusalam...

No comments: