Sunday, September 19, 2010

BERRAYA di FELDA

Hari raYa di sambut dengan penuh kegembiraan dan juga keriangan. Maaf bermaafan sesama manusia adalah dituntut dalam hari dan bulan syawal yang mulia ini. Kemaafan adalah asas merapatkan lagi hubungan yang telah renggang dan terpisah lama.

Di hari raya ini kegembiraan telah terukir di sanubari setiap insan yang menyambutnya dgn penuh keriangan.takala kita di buai mimpi yang indah terasa bagai diselibuti kecerian dan kebahagaian di pagi syawal yang ceria.

Tahun ini saya dan keluarga telah pulang  beraya di kampung halaman ayah di Felda Bukit Tembaga,Kedah.Hari raya telah disambaut dengan penuh gumbira dengan tawa ria sanak saudara,memohon keampunan dan berjenakan memberi sumbangan ikhlas duit raya.

Seluruh keluarga berkumpul di hari mulia berramah mesra seadanya ,bergela ketawa di hari kedua di rumah pak lang abg yang paling tua.menangkap ikan di goreng saja sajian di hidang besama sama.sehari suntuk berjala sakan tiba masa untuk berpisah.

Suansana meriah bertukar duka,melampai pergi orang yang jauh di perantauan.tangan dipinta memohon maaf terkasar bahasa harap di maafkan..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2010 

2 comments:

Anonymous said...

wah besar2 family ko..bila mau datang sabah bah..rindu sama ko..cheesss hanis sabah

Anonymous said...

budak yg pakai baju colour pink tu lawa la

adik ko ker?